Diverse

Arme noi de seductie pe timp de criza

Doamnelor si domnisoarelor, in ultimul timp ma ingrijoreaza ceva. Culmea, nelinistea mea isi are izvoarele in lumea frumos pictata a publicitatii. Nu ar trebui ca toate sa fie roz si frumos mirositoare acolo? Ei bine, nu. Observ cum in ultimul timp reclamele la produse de tip deodorante sau lotiuni de corp anunta o perioada deloc… proaspata. Daca pana acum ni se promitea un efect de curatenie, prospetime si catifelare care dureaza douazeci si patru de ore, acum raiul… confortului s-a extins la patruzeci si opt de ore! Nu veti mirosi neplacut timp de 48 de ore daca utilizati antiperspirantul X!

Folosind lotiunea de corp Y, pielea dumneavoastra va ramane catifelata timp de doua zile! Ba chiar, una dintre reclame sugereaza ideea ca si daca facem o baie in mare, mirosul pe care il vom degaja nu va fi cel specific, de apa sarata, ci cel de… aloe vera!

Stiam eu ca noi, ca popor, stam prost in studiile care masoara cantitatile de sapun, sampon si pasta de dinti consumate, dar nu credeam ca situatia e atat de… nespalata. De ce as avea nevoie de un deodorant care-mi improspateaza axila timp de 48 de ore din moment ce se presupune ca toti facem dus cel putin zilnic?

Nu vreau sa dau nume de branduri, dar va asigur ca am observat tendinta la cel putin 3 branduri. Or mai fi si altele, dar poate ca mi-au scapat mie, neintarziind cat ar fi trebuit in fata televizorului in timpul pauzei publicitare. De aceea, nu voi da numele brandurilor.

Poate ca din cauza temerilor din ce in ce mai accentuate privind un al doilea val de criza ce urmeaza sa ne izbeasca din plin, advertiserii s-au gandit ca romanii vor dori sa faca economii la stickuri si alte produse de igiena si cosmetica. Vom folosi antiperspirante o data la doua zile. Coroborand asta cu vestile privind eliminarea subventiilor la caldura si cresterea pretului gigacaloriei incepand cu aceasta iarna, concluzia este simpla: ne vom spala si mai rar.

Asa stand lucrurile, de-abia astept pasta de dinti care promite sa ne apere de carii, aciditate, inflamatii ale gingiilor si halena timp de o saptamana! Supraliciteaza cineva? Vad o mana ridicata? Producatorul X promite apa de gura care poate fi refolosita de trei ori? Oferiti gratuit si un recipient pentru colectarea ei dupa prima utilizare? Excelent, doamnelor si domnilor, superb, senzational!

Inteleg nevoia de miraj a reclamelor. Daca nu ar promite, cum s-ar mai vinde? Totusi, sa ajungi atat de departe incat sa sugerezi unui potential consumator ca e ok sa foloseasca un antiperspirant o data la doua zile, asta implicand sa nu atinga robinetul dusului in acel rastimp, mi se pare cam exagerat si cam… insultator. Om fi saraci, dar chiar asa?

Si daca tot suntem aici, pe taramul economiilor drastice, voi ati observat cat de seducatoare sunt femeile din reclamele la balsamul de rufe? Si cat de puternic este efectul unei esarfe spalate folosind respectivul balsam asupra barbatilor din jur, care pica secerati ca mustele dupa trecerea unui avion ce imprastie insecticide?

S-a dus vremea matusii dolofane din Italia, sau a Mariei care freca energic fetele de masa in timp ce sudoarea i se aduna brobonele pe frunte. Astept sa vad cum o domnisoara imbracata intr-o rochie de matase de la Elie Saab, lenjerie de la Victoria™s Secret pulverizeaza direct pe incheieturi si pe gat, fara sa mai porneasca masina de spalat, balsamul bleu ciel de rufe. Direct pe piele! Economisim apa si energie. Inlocuim apa de parfum cu produsele care fac prosoapele pufoase si lenjeria de pat fina. Mi se pare destul de plauzibil, voua, nu?

In concluzie, nu ne mai spalam, e adevarat. Nici nu ne mai incalzim casele. Partea buna e ca avem antiperspirante pe post de dus si balsam de rufe pe post de parfum! Optimism in timpuri de criza.

Leave a Reply